W niedzielę 16 czerwca 2019 roku na terenie szkoły w Kopciach o godzinie 15.00 rozpoczęła się impreza plenerowa – Festiwal Folklorystyczny ,,Po Lasowiacku”
Partnerem imprezy było Województwo Podkarpackie
Przygotowania do festiwalu zaczęły się już z samego rana 🙂
Na początku imprezy nawiązano do święta Rodziny. Uczniowie szkoły (szczególnie młodsi) wyrazili wdzięczność i podziękowania dla rodziców, życzyli im wszystkiego co w życiu najlepsze, a wyrazem tego były piosenki i tańce w ich wykonaniu.
W programie imprezy były atrakcyjne opowieści garncarza i pokaz wyrabiania glinianych garnków.
Strażacy z OSP w Kopciach przybliżali pracę strażaków i oferowali dzieciom przejażdżkę wozem strażackim. Motocykliści pokazywali swoje ,,maszyny” i prezentowali się podczas jazdy. Zainteresowani motoryzacją mogli zgłębiać tajniki budowy i jazdy motocyklami.
Szczególnie małe dziewczynki chętnie korzystały z możliwości malowania buziek. Za budynkiem szkoły uruchomiono strzelnicę – zawody o puchar Dyrektora Szkoły.
Atrakcją były też dmuchane zjeżdżalnie.
Aby przybliżyć kulturę i życie Lasowiaków, uczniowie klas starszych naszej szkoły zaprezentowali scenkę ,,Jak to w Oktawie było”. Quiz o Lasowiakach i historii Kopci wyłonił zwycięską rodzinę mającą najwięcej wiedzy w tym temacie. Występ Kapeli Dzikowianie – przeniósł uczestników imprezy w klimat muzyki Lasowiaków.
Podczas imprezy, każdy uczestnik mógł również posmakować licznych wyśmienitych potraw Lasowiaków, kiełbasek z grilla, przekąsek, ciast i napoi.
Uruchomiona została loteria fantowa, w której główną nagrodę – hulajnogę elektryczną ufundowali radni wsi Kopcie: p. Marta Kaczorowska i p. Ryszard Bąba oraz sołtys wsi Kopcie p. Antoni Puzio.
Na imprezie plenerowej panowała świetna rodzinna atmosfera. Dorośli i dzieci bawili się bardzo dobrze, a wszystkie występy artystyczne dodatkowo uświetniły imprezę. Stworzyły wyjątkowy klimat połączenia kultury Lasowiaków i współczesności na najbliższych nam terenach.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do organizacji i uświetnienia imprezy.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za wspólną zabawę.